torsdag 31 maj 2012

The bad and the good

Puh! Äntligen hemma i min lägenhet igen. Tåget hem blev två timmar försenat så sammanlagt har jag åkt tåg i 12 timmar i dag. Mör? Ja!

The bad
- Det säger väl sig själv: Tågförseningar.
- Den där kycklingsalladen var väl ingen höjdare.
- Att jag fick åka baklänges ner till Göteborg. Urk.

The good
- Den där morgonlatten (ultimata lyxen, dricker i princip aldrig latte) med en extra espressoshot var ju helt klart värd.
- Trevlig intervjuperson som både hämtade och lämnade mig vid tågstationen så att jag skulle hinna med mitt tåg hem. Tack!
- Att jag hann prata med min syster en hel timme i telefon medan jag var strandsatt i Göteborg. Lyx!
- Det faktum att jag hann klart med mycket jobb trots åksjuka och tröttmosigt huvud.
- Att min kille kom och mötte mig vid tågstationen.
- Och att han dessutom hade tvättat medan jag var borta. Puss!

Som ni ser, det bra vinner över det dåliga - igen! Godnatt, vi hörs i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar