måndag 14 maj 2012

Söndagsjobb och thaimat

Kör en sen skrivnatt på hotellet, ganska avkopplande tycker jag. Hotell är en annan plats där jag alltid lyckas få mycket gjort, när jag faktiskt jobbar och inte är på semester såklart. Det är rogivande på något sätt. Alldeles tyst och inga andra måsten. När jag kom fram fanns det knappt några restauranger öppna så det fick bli en thai-take away. Kyckling med chili och cashew med stekta äggnudlar. Blev väl mer gryta än nudlar men jag får se det som en bra uppladdning inför morgondagens springtur.
  Untitled Ju äldre jag blir desto mer fjortis blir jag. Nu med rosaglittrigt mobilskal Rosa någon? EXAKT de här kängorna hade jag som 8-åring. Kanske ska slå till igen?
Jag tror jag går bakåt i tiden... Rosaglittrigt mobilskal?! Vad är flugit i mig nu? Är jag 14 år igen? Jisses... Ni kan ju kolla in min resväska också. Någon färg som dominerar?

Och på tal om att resa i tiden är ju Dr Martens på tapeten igen, bland annat i EXAKT samma utförande (bilden) som jag hade som 8-åring om inte ännu yngre (minns du mamma?). Jag tror jag måste slå till av nostalgiska skäl. Ljuva 90-talet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar