torsdag 24 maj 2012

Spraytan - yay or nay?

Fråga: Du, ang den där spray-tannen du gjorde för ett tag sen: var gjorde du den och vad kostade det på ett ungefär? hur länge höll det i sig, hade du peelat dig extra noggrant innan och har färgen försvunnit gradvis eller har det blivit lite ojämt? Orsaken till fråge-bombning är att vi ska på smokingbröllop i Nice första veckan i juni och min klänning skulle verkligen förtjäna att bäras av ngn med ngt mer färg än en blekfis till blondin. Vet dock ej om jag vågar, eller när (i relation till avfärd) jag bör göra det. Återkom gärna, skulle verkligen uppskattas!

Svar: Men tjena, smokingbröllop i Nice? Dör av avundsjuka just nu. När det gäller spraytan så hade jag gjort en hel del research och bestämde mig tillslut för att gå till Jessica på Hötorgskliniken. En spraytan kostar 300 kronor och samma dag som man gör den blir man jättemörk. Det är bara en bronzer som ligger på huden som sedan ska tvättas bort. Man får inte duscha, svettas, ha smink och så vidare samma dag som man gör den, morgonen efter duschar man bort bronzern och då syns den riktiga färgen.

Det är viktigt att peela/återfukta ordentligt dagen innan och smörja in torra områden på plats före man blir sprayad. Första gången fick jag lite fläckiga armbågar så andra gången tog jag mer lotion just där och då blev det jämnt och fint. Sedan är det viktigt att smörja sig med hudlotion från andra dagen både morgon och kväll för att det ska försvinna jämnt.

Eftersom jag är ganska blek tog jag den ljusaste färgen och då blev det SÅHÄR. Jag blev verkligen supernöjd och tycker färgen är väldigt naturlig. Absolut snyggast var färgen dag tre (alltså dagen efter man har duschat första gången) skulle jag säga. Om du hinner kan du ju köra en provomgång och se hur du trivs? Annars rekommenderar jag St Tropez Gradual Tan-produkterna som man kan beställa HÄR. Hoppas du blev lite klokare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar