tisdag 8 maj 2012

Dagsformen

Tja. Hulken här. Nä, men allvarligt. Ni vet de där dagarna när man bara känner sig starkast i hela världen? Det är jag i dag. Började morgonen med en killerfrukost (kesella, jordgubbar, hallon, hasselnötspasta och kokosskivor) och mötte sedan upp Philip efter lunch. Han hade bestämt sig för att jag skulle klå mitt förra rekord (130 kilo) i benpress. Jamenokejdåkanske. Eftersom jag har styrketränat tungt i snart ett och ett halvt år slår jag liksom inte rekord varje vecka längre.

Vi började med 8 reps på 50 kilo. Sedan 8 på 75, 100, 110, 120, 130. Sedan var det dags för 140 kilo. 8 reps - bam! Philip lägger på 10 kilo till. 150 kilo, 8 reps - yes! Ungefär där känner jag att det räcker medan Philip säger "det ser ju inte ens särskilt jobbigt ut för dig" och lägger på 10 kilo till. Jag klarade det! Jag tog till slut 160 freakin kilo i benpress. Hej och hå.
Dubbelpass i dag med PT-timme och löprunda senare ikväll. Laddar REKORD! 160 kilo benpress! Aaaah! Untitled Untitled
Jobbar nu från balkongen fram till kvällens löpdejt. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar