torsdag 3 maj 2012

Min första diamant

Jag lyckades tydligen skapa en mindre storm bland vänner och bekanta som trodde att jag hade förlovat mig med tanke på att jag skrev att jag hade köpt en diamantring. Oh my! Så är inte fallet, så ni kan vänta med alla grattis! Jag vet inte hur det är med er men jag skulle personligen aldrig köpa min egen förlovningsring, så jag hade inte en tanke på att det kunde missuppfattas… Jag lovar också att i första hand inte rapportera via bloggen om jag nu skulle förlova mig. Förlåt till alla som såg fram emot ett bröllop!

Anyways, jag hade spanat in ringen på nätet eftersom jag hade bestämt mig för att investera i något smycke till mig själv. Jag har aldrig ägt något finare smycke och ville ge mig själv en liten belöning för förra året då jag både gjorde ett bra jobbår men också gjorde många andra bra val som har gjort mig till en lyckligare människa. Efter besök på två olika ställen hittade jag rätt storlek och slog till. Jag älskar den! Trots att diamanten är pytteliten (0,07 karat) glimmar den som en galning i solljus och den nätta kedjan gör den lite extra speciell tycker jag… IMG_2491 IMG_2540 IMG_2516 IMG_2507
Att plåta en ring med vänster hand var svårare än jag trodde... Men här får ni en idé om hur den ser ut. Sista kvällen i London såg vi musikal, jag i vit spetsklänning.

Nu är vi hemma från London och en fantastisk weekend. Jag ville aldrig åka hem… Parkhäng, promenader och långa middagar är ju livet på något sätt. Sedan lyckades vi också shoppa som totalta galningar båda två (hur kan man låta bli?) så nu har jag ett strikt köpstopp. Jag måste detoxa mig själv (och min plånbok) lite nu känner jag. Men alla grejer jag fick med mig är jag så nöjd med och vårgarderoben är härmed komplett.

Bring it on!

7 kommentarer:

  1. Kul att läsa om lite London-tips, jag drar till snart på en weekend med min mor! Vad var det för hotell du bodde på?

    SvaraRadera
  2. gud vilken fin klänning, är det något som går att få tag på eller är den gammal? annars vill jag bara ge en like på bloggen i stort, tycker den är mycket inspirerande inte minst tränings- och kostdelen. kram!

    SvaraRadera
  3. Anna: Jag ska skriva om hotellet snart!

    Anonym: Klänningen är från Mango, budget at it's best! Hela baksidan är dock vanlig vit, så spetsen finns inte på båda sidor. Tack snälla för de fina orden, kul att du gillar bloggen!

    SvaraRadera
  4. supertack för svaret, då jag har letat precis efter en sån virkad spetsklänning utan för smala axlar blev jag sjukt glad av att se att den finns i lager på mango.com! vore himla uppskattat om jag kunde få ett utlåtande om hur den är i storleken ungefär? :)

    SvaraRadera
  5. linda ilona: Vad bra att den fanns på lager! Jag tycker att den är normal i storleken för kedjorna, ungefär som storlekarna på HM. Jag har storlek S och då sitter den bra, vill man ha den supertajt kanske man ska ta en storlek mindre än vad man brukar!

    SvaraRadera
  6. haha nä det är klart man inte köper sin egna förlovningsring (får man hoppas), reflekterade inte ens över det när jag läste inlägget innan.

    Men otroligt tjusig ring var det i alla fall. :)

    SvaraRadera