torsdag 10 maj 2012

Hello Inglot!

En butik jag verkligen ville besöka när vi var i London var sminkbutiken Inglot. Jag åkte faktiskt ut till Westfield (där den enda London-baserade butiken finns) bara för att göra ett besök där. Inglot är ett polskt märke som har fått mycket hype de senaste åren. Delvis för att de har ett roligt och bra koncept, delvis för att deras produkter ska hålla hög kvalitet för priset. Deras koncept heter Freedom System Palette och går ut på att man väljer en palett som rymmer olika många produkter och sedan väljer man ut det man vill ha, placerar det på en liten metallbricka och komponerar på det sättet sin egen palett. Jag älskar paletter i teorin men i praktiken är det oftast bara hälften av skuggorna som faller en i smaken. Här väljer man ju helt själv och därför får man alla skuggor man vill ha. Perfekt!

En palett med tio skuggor kostar runt 500 kronor, jämför med exempelvis MAC där en enda skugga kostar runt 170 kronor. You do the math. Särskilt bra är det att ge bort dessa som present då det blir både en bra, rejäl gåva men också en personlig present då man har valt alla skuggor med den personen i åtanke. Jag passade på att plocka ihop en palett till min kompis E och det var kul att utgå från någon annans färger. Till henne blev det en del gröna, grå och bruna nyanser.
IMG_2492 IMG_2494
Syftet för mig var att plocka ihop en bra vardagspalett som kan fixa vardagslooken men också snabbt förvandla den till kvällen. Eftersom locket är magnetisk är den bra att resa med. Hittills är jag supernöjd, färgerna är bra och de håller faktiskt hela dagen utan att försvinna eller smeta. Ett bra köp!

Tjejen som hjälpte mig var faktiskt svensk och skvallrade om att det finns planer på att Inglot ska öppnas i Stockholm inom en snar framtid. Vi kan bara hoppas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar