lördag 5 maj 2012

Hej 20-talet!

Underbara lördag! Nu ska jag precis sticka iväg på en 20-tals fest för att fira en nybliven 25-åring och en nybliven 30-åring. Jag älskar temafester, inte bara för att man får klä upp sig till tänderna utan också för att jag får tillfälle att experimentera loss med en massa smink. Hur ofta annars bär jag röda läppar och supersotade ögon med lösögonfransar liksom? Eh, har aldrig hänt.

20-talets sminkmode är ju rätt speciellt eftersom de inte riktigt hade kommit på det där med att satsa på ögon ELLER läppar. Who can blame them, kommersiellt smink var nytt och man ville ju prova ALLT på en och samma gång. Jag hade nog betett mig precis likadant även om jag nu tycker att det är lite väl mycket av det goda. Så här blev min tolkning av den där glada tiden... Bild 2012-05-05 kl. 20.49
Det här har jag använt:

Ansikte
Primer: L'oréal Studio Secrets.
Bas: Chanel Vitalumiére Aqua Compact Foundation i 10 Beige.
Puder: Nars Powder Foundation i Mont Blanc.
Rouge: Nars Douceur.
Bryn: Vax och skugga från Benefits brynkit Brow Zings i Light.

Ögon
Ögonprimer: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Ögonskuggor: Från Urban Decay Naked 2-palett: Bootycall  (bas), Pistol (på ögonlocket), Busted (i globlinjen, yttre ögonvrån och ner mot halva nedre fransraden), Verve (inre ögonvrån).
Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack.
Maskara: YSL Faux Cils i svart.
Lösögonfransar: MAC.

Läppar 
Primer: MAC Prep+Prime.
Läppenna: MAC Lip Pencil i Cherry.
Läppstift: MAC Matte Ruby Woo.
Läppglans: MAC Pro Longwear Lipcolour i Lasting Lust.

Övrigt
Örhängen: Lånade från Old Touch på Upplandsgatan.
Hår: Uppsättning signerad Deniz på Corinne and Friends.

Hoppas ni får en fantastisk kväll!

1 kommentar:

  1. Helt enkelt sk-tsnyggt! Ser precis ut som jag tänker mig att en 20-talstjej såg ut då!

    SvaraRadera