måndag 14 maj 2012

Bäst för brynen

Mina bryn var kanske det sista jag började bry mig om när det gäller skönhetskategorin. Jag var en brynrookie fram till för runt två år sedan och anledningen är att jag har ganska ljusa bryn, min logik var att de knappt syntes ändå. Men sedan har man ju hört allt det där med att snygga bryn verkligen kan rama in ens ansikte. Första gången jag plockade brynen blev de alldeles för tunna (inser jag nu) men andra gången träffade jag rätt och nu vet jag precis hur mina bryn ska se ut för att de ska vara snyggast för min ansiktsform. Jag plockar aldrig brynen själv utan gör det alltid på salong. Det tar sju minuter per månad och kostar en hundralapp - det tycker jag är värt för att slippa bry mig om det själv. Ett alternativ är att gå till en salong ett par gånger om året för att sätta formen och sedan underhålla det själv på hemmaplan.

För ett år sedan slutade jag färga mina bryn av två skäl.
1. Färgen gjorde alltid min hud runt brynen torr.
2. Jag blev aldrig nöjd. Första veckan är de för mörka. Sedan är färgen bra i en halv vecka innan den blir för ljus. Så på en hel månad gillade jag färgen kanske sex dagar av 30. Ganska värdelöst.

Nu, efter att ha provat pennor, skuggor och olika vax har jag hittat två produkter som jag älskar och kan rekommendera till er.
IMG_2556
Benefits Brow Zings i färgen Light består av två miniborstar (en vinklad och en rundad), en pincett, ett mörkare vax och en ljusare skugga. Jag rekommenderar den ljusaste paletten till alla då det är rätt mörk och dessutom går att bygga. Detta kit använder jag enbart kvällstid eftersom det ger en rätt mörk färg. Med hjälp av vaxet håller brynen formen hela kvällen och skuggan fyller i om du har glesa bryn.

Den lilla hylsan är från Bobbi Brown (i färgen Blonde) är en krämig gel som håller formen och ger lite färg. Denna använder jag varje dag. Så länge man drar korta, lätta drag ger den bara en lätt färg. Toppbetyg!

Vilka är era favoritprodukter när det gäller bryn?

2 kommentarer:

  1. Kan du tipsa om salong som kan vara bra att gå till för att forma brynen?

    SvaraRadera
  2. Anonym: Tidigare gick jag till Corinne and Friends, där är bra men min hudtjej fick barn och gick på föräldraledighet så nu har jag bytt salong. Jag rekommenderar just nu Stina på 2s Hudvård och Spa, kostar en hundring och tar 10 minuter. Jag är jättenöjd med det stället!

    SvaraRadera