tisdag 16 oktober 2012

1/2 banan med mandelsmör

Kanske har jag blivit något besatt av de där bovetekexen. Men allvarligt talat?! Den där glutenfria örten får mig att må super, ger mig lite extra energi när jag behöver det (frukost/före träning) och smakar super med typ allt. Länge leve bovetekexen! En skiva innehåller 5 g kolhydrater och 25 kcal, för er som undrar.
#buckwheat #almondbutter #banana #cocoa
I dag åt jag två stycken till frukost med mandelsmör och 1/2 skivad banan. Lite kakaopulver på gjorde det hela ännu godare...

6 kommentarer:

  1. Vart köper du bovetekexen? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köper Renée Voltaires egna bovetekex - så de finns i affärer som säljer hennes produkter!

      Radera
  2. aha, men hur vet du att det enbart är 5g kh per 100 gram, står ju betydligt mer på innehållsförteckningen? :)`

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är 22 kex i varje paket och delar man det totala kolhydratsinnehållet på 22 blir det 5 gram kolisar per kex!

      Radera
    2. aha :) smart! ska testa det då! tack för hjälpen - grym är du!

      Radera
    3. Okej, tack :) då ska jag minsann prova det! Följer din fall fitness challenge med spänning och försöker hänga på så gott det går haha ;) grym är du!

      Radera