fredag 12 oktober 2012

Dagens dubbelpass

Godmorgon vänner! Torsdag var lika med vilodag för mig men i dag är det dags att röra på kroppen igen. Yes, det blir dubbelpass. Lunchyoga och sedan styrketräning i kväll. Min PT Nils har satt ihop ett pass som jag ska göra på egen hand en gång i veckan. Det är ett rätt tufft pass på papper så det ska bli kul att känna på det i dag för första gången, jag är taggad! Och yogan ser jag också fram emot, det är ren njutningsträning - jag känner mig aldrig så lugn och fokuserad som jag gör efter en yogatimme. Jo, man kan säga att jag blev hooked rätt snabbt...

I onsdag var jag i boxen ännu en gång och körde genom ryggen, övade på Split Squats (tre sekunder ner, aj aj) och gjorde Good Mornings för första gången. En övning jag har varit lite rädd för och inte vågat prova själv men med lite teknisk expertis kändes det bara gött och det bränner fortfarande i baksida lår. Just de musklerna är några som jag gärna jobbar på, jag är väldigt stark i framsida lår men har slarvat lite med att träna baksidan. Lite obalans alltså. Men det fixar vi till! Vi hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar