torsdag 18 oktober 2012

Double unders, handstående och ett par axlar

Så där, nu har jag köpt på mig ett hopprep - här ska övas double unders (LÄNK!). Mitt rekord är just nu fem på raken. Nils rekord är 238 på raken. Eh... vi jobbar på! Något annat som jag jobbade på i går var att komma upp till handstående. Vi övade på det förra veckan men då vågade jag knappt sparka upp benen en decimeter ovanför marken. I går kom jag nästan upp vilket väckte den lilla giriga bruden i mig. Så efter passet frågade jag om jag fick prova igen... Och jag klarade det! Jag kunde komma upp till handstående alla tre gånger som jag försökte!

Det här är en av de av de främsta anledningar till att jag älskar att träna. Utmaningarna, det faktum att man MÅSTE jobba bort sina rädslor. Känslan när man gör det, släpper kontrollen och gör något du tror att du inte klarar av är helt otrolig. Jag drivs hela tiden av att få veta hur långt jag kan gå, hur stark jag kan bli, vilka (till en början) helt omöjliga övningar jag klarar av om några månader.
Här ska hoppas! Dags att bli bäst på double unders (eller i alla fall klara tio i rad) Lilla axelmuskeln vill visst säga ett blygsamt hej nu
Och se där, mina axelmuskler säger ett blygsamt hej nu också tydligen... Yes!

2 kommentarer:

  1. jäävlar 238?! wow!
    det där med handstående var samma sak för mig. har aldrig vågat mig släppa marken, fören jag fick hjälp av en kompis på ett crossfit-pass för 1,5-2 veckor sedan. sedan dess gör jag det mer eller mindre varje gång jag är på gymmet! Nu kan jag tom släppa fötterna från väggen och balansera i 3-4 sekunder!! man blir så paff när man huuur länge som helst bara "det är det enda jag inte vågar" (som jag sa till min kompis då. trodde ju mina armar skulle vika sig). grymt go känsla det.

    SvaraRadera