fredag 19 oktober 2012

Recept: Nötchoklad

Något gott inför helgen kanske? Förra fredagen mixade jag ihop lite nötchoklad till mig själv, en hyfsat (allt är ju relativt?) nyttig treat om man ska ha gäster eller inte riktigt kan släppa fredagsmyset. Det här receptet blir 12 bitar (i små muffinsformar) och då innehåller en bit 110 kalorier och 4 gram kolhydrater. Dessutom med lite nyttigheter i form av nötter och kokos. Bättre än allt smågodis i världen! Healthy treat Receptet gäller för 12 bitar.

100 g mörk choklad, 70 %
20 g rostade kokosskivor + lite mer för garnering
100 g valfria nötter (jag körde cashew och krossade valnötter)
12 miniformar

Gör så här: Bryt chokladen och smält i vattenbad. Lägg nötterna och kokos i en bunke. Häll den smälta chokladen på nötterna och rör om tills du får en jämn smet. Fördela smeten i 12 miniformar (för knäck eller liknande) och garnera med kokos. Ställ i kyl minst 30 minuter.

1 kommentar:

  1. Hej Danielle,
    din blogg är ju alltid så positiv och "upbeat". Jag undrar om du på den här långa vikt- och fitnessresan aldrig haft några bakslag? När man läser bloggen verkar det som att du aldrig tappat modet, aldrig gått upp istället för ner, aldrig lagat ditt kokosgodis och ätit upp alltihopa istället för bara två bitar som du hade tänkt. Är det verkligen så? Det är nästan overkligt att du hamnar på en viktplatå och bara ser det som en "utmaning att minska på maten eller öka på träningen" och aldrig aldrig tänker "ahmen va faaan då kan jag ju lika väl proppa i mig en hel chokladkaka!"

    Du kanske väljer att inte skriva negativt här på bloggen?

    Hälsningar M

    SvaraRadera