fredag 5 oktober 2012

Powerfrukost: Proteinpannkaka!

Om ni vill ha en snabb, god och BRA frukost som mättar och ge dig en bra start är proteinpannkakan ett absolut måste i repertoaren. De går att göra på tusen olika sätt, kryddas med kanel eller kardemumma, smaksatta med bär och frukt - ja, ni hör ju! Nästa gång ska jag nog göra en chokladpannkaka med kakao och carob. Det bästa är att det går fort! IMG_3656 Receptet gäller en pannkaka.

2 ägg (eller tre äggvitor om du hellre vill det)
1 skopa proteinpulver, gärna vanilj
smör eller kokosolja till stekning

Gör så här: Vispa äggen. Rör ner en skopa proteinpulver. Stek på medelhög värme ett par minuter. Servera med valfria tillbehör.
Untitled
Mitt proteinval till den just den här pannkakan föll på ett vassleprotein från Holistic. Vanligtvis håller jag mig till risprotein men det är helt enkelt inte lika gott att laga med. Detta proteinet dock... Aj, aj, aj. Jobbigt gott. Glöm ALLA bismaker av ett sådant där vanligt proteinpulver. Den här är heaven! Och kanske något beroendeframkallande. Dessutom är den fri från socker OCH sötningsmedel och smaksatt med naturlig, äkta vaniljpulver. Alla ni som använder proteintillskott - lova mig att ni provar denna så fort er nuvarande sort tar slut. Okej? Deal?

4 kommentarer:

  1. Proteinpannkakor verkar så jäkla grymt! Men jag har tänkt på en grej, blir det inte typ som en omelett?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, eftersom proteinpulvret är sött smakar det liksom inte lika mycket mat som en omelett. Men självklart, det smakar ju inte som en mjölpannkaka. Just detta grundrecept har en konsistens som en omelett men smakar mer sött. Jag jobbar på att få fram någon variant som är mindre äggig...!

      Radera
  2. var har du köpt det någonstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns på hälsokosten i PUB-huset, på vissa gym och också här:
      http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/holistic-protein-1-kg

      Radera