onsdag 3 oktober 2012

Boktips: Norstedts bok om Styrketräning

Lost på gymmet? Trött på att googla styrkeövningar? I helgen skulle min kille köpa pennor på en bokhandel och jag hittade boken Styrketräning utgiven av Norstedts. Boken är uppdelad i kroppsdelar och innehåller många bra övningar och tydliga, bra instruktioner. Bilderna är lätta att förstå och du får också veta exakt vilka muskler som involveras i alla övningar. Man får även en del rörlighetsövningar på köpet. Superbra för nybörjare men även vana gymmare. Jag använder den lite som en uppslagsbok när inspirationen tryter! IMG_3643
För två små hundralappar blir den din!

4 kommentarer:

  1. Heej!

    Innehåller boken övningar man kan göra hemma? Kan ju säga att jag har NOLL möjlighet att sticka iväg o träna numera...har tre ungar som tar all tid. Måste dock bli inspirerad att utföra något HEMMA...bättre än inget ju!?

    SvaraRadera
  2. Ninchen: Nej, tyvärr. Övningarna i boken kräver maskiner eller fria vikter. Men vet du vad? Jag ska fila på ett hemmapass med styrkefokus och posta det på bloggen. Siktar på att ha det klart nästa vecka så återkom!

    SvaraRadera

  3. Hej igen! Tack för snabbt svar! Jag har ju hantlar hemma haha...kan ju anstränga mig och utöka hemmagymmet:-) Känns bara så hopplöst att aldrig komma i form "bara" på grund av att man inte kan lämna det sjunkande skeppet här! Blir lättare när lillan börjar skolan för då kommer man kunna träna de förmiddagar man är ledig innan jobb. Tills dess får det bli på hemmaplan. Gulligt av dig att du tänker på oss "hemmagymmare" ( kan man kalla sig så?) Jag återkommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. SJÄLVKLART kan du komma i bättre form hemma! I alla fall i början, sedan skulle jag ändå rekommendera att gå till ett gym eftersom det är i princip omöjligt att belasta kroppen ordentligt på hemmaplan. Som sagt, ska fila på några hemmapass och försöka lägga upp under nästa vecka!

      Radera