torsdag 4 oktober 2012

Mina turskor

Jag känner mig lite överdrivet emotionell denna vecka... Antagligen beror det på att min kropp håller på att vänja sig vid alla nya rutiner men gråtmild är bara förnamnet! Så kom ett paket från UPS tidigare i veckan, ett par nya träningsskor till gymmet som jag har väntat på en månad eftersom jag specialdesignade dem på Nikes hemsida. Jag tog fram gymväskan för att byta ut mina gamla skor mot de nya. Jag (vraket) stirrade på mina fina silvriga skor som jag har tränat med varje vecka på gymmet de senaste 22 månaderna. På varenda träningspass har jag haft dem på fötterna. Och jag minns så väl när jag köpte dem.

Jag var i Jönköping och firade jul och det var mellandagsrea. Jag hade inte köpt träningskläder på evigheter och var lite rädd för att gå in där på Intersport. Jag stod på A6 parkering och liksom... Drog ut på det lite. Det var bara en dryg vecka kvar tills jag skulle träffa Philip för första gången och jag var ju tvungen att ha skor, byxor, sport-bh... Vad har man för skor på ett gym?

Jag hittade mina rymdskor (som jag och min kille kallade dem) på rea. Jag köpte dem lite motvilligt eftersom jag var rädd för att jag sticka ut för mycket gymmet (hallå? Självförtroende noll här eller? Jag blir förbannad på mitt gamla jag mer ofta än sällan). Och sedan dess har de varit mina turskor. De var med när jag tog mina första svajiga utfallssteg, de var med när jag nästan kräktes efter några extra tuffa löpbandsintervaller och de var med vid varje invägning. Jag bar dem när jag tog 200 kilo i benpress och när jag hoppade mitt första grodhopp på två meter. Turskorna.
IMG_3648
Här är de, mina turskor! Jag är inte så mycket för att spara på gamla saker man inte använder men mina fina rymdskor kan jag bara inte göra mig av med. De har jobbat alldeles för hårt för att förtjäna det!
IMG_3651
Och tada! Min nya tillskott. Nike Free 3.0 - bästa skon ever (jo, jag vet... Jag har redan ett par. Ooops!). Längtar tills vi får lära känna varandra...

5 kommentarer:

  1. Hittade nyss din blogg och nu har jag ju massssooor med intressant läsning framför mig :) Håller själv på med LCHF sen april, har gått ner till min målvikt och nu är det all in på träningen som gäller! Du insprierade mig till att köra en höstutmaning för mig själv! :)

    Har du nåt tips på crossfitgym i Sthlmsområdet förresten? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mathilda: Vad kul att du har hittat hit! Hoppas du gillar bloggen! Det crossfit-gymmet som jag kör på har stängt för nya medlemmar men jag vet inte hur det är med de andra... Vet att det finns ett stort på söder som kanske tar emot nya?

      Radera
    2. Ja okej, har hört att sats ska bygga ett 300 kvm crossfitgym på regeringsgatan som ska va klart i början på november :) så ska börja testa där iaf!

      Inspirerande blogg, iaf.. får man fråga hur ofta du brukar köra styrka/kondition i veckan?

      Radera
    3. Aha... Låter grymt!

      Jag tränar yoga två-tre gånger i veckan och styrka tre gånger i veckan. Jag har inga enskilda konditonspass i min rutin (springer någon gång i bland för att stämma av) utan spränger in konditionsträning i mina styrkepass i form av HIIT.

      Radera
    4. Okej! låter bra, jag själv försöker hitta en träningsrutin som funkar vecka ut och vecka in oavsett hur mkt man har att göra och det är ett experiment minst sagt :)grymt bra jobbat med din viktnedgång förresten!

      Radera