måndag 29 augusti 2011

En helkroppsinpackning hemma i duschen

Sist jag var på Lush blev jag helt såld på deras Glorious Mud. Lush-tjejen tog mig hårt under armen, doppade min hand i vatten och smetade på det här... pulvret? Doften påminner om deras Crème Anglaise (den dyraste hudkrämen de har) vilket är helt fantastiskt. Det här är en äkta lyxbehandling, en helkroppsinpackning som du kan göra i duschen hemma.
IMG_3429
IMG_3450
Du mosar helt enkelt små bitar av produkten och smörjer in huden med det. Sedan ska man stå med det i två minuter. Då brukar jag sjunga en sång. Visst, det är kladdigt, man ser ut som att man har rullat i lera och de där två minuterna - vad är tanken att man ska göra under den tiden? Bara stå? Men det är så lyxigt att jag måste ha det och för 89 kronor (räcker två-tre gånger) tycker jag att det helt klart är värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar