måndag 22 augusti 2011

Läppsmörj som faktiskt gör gott

Förra veckan var jag på Lush. Jag älskar det stället, för deras produkter, trevliga personal och bra värderingar. Jakten gällde ett bra smörj för torra läppar då jag var trött på produkter som innehåller petroleum och mineraloljor (vaselin och klassikern Eight Hour Cream bland annat). Ni vet väl att det är som att lägga plast på huden? Den täpper till alla dina porer och lindrar bara tillfälligt. Bullshit alltså.
IMG_3430
När jag pratade med Lush-tjejen om detta blev hon eld och lågor (ja, hon skrek nästan) och visade mig denna produkt med bara tre ingredienser, jojobaolja, candelillavax och rosvax.
IMG_3432
Burken gick loss på 129 kronor. Det är en stor bruk (45 g) och kommer säkerligen räcka i all evighet. Dessutom - mina läppar har aldrig varit så mjuka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar