onsdag 31 augusti 2011

Philip ville jävlas

I dag ville Philip uppenbarligen jävlas med mig på en sjukt, sadistiskt sätt. Vi körde (jag blev tvingad till) ett Tabata-pass som var så, rent ut sagt, jävla jobbigt. Jag brukar inte gnälla på träningen men i dag blev den en del "jag oooorkar inte!". Tabata är en japansk träningsform som går ut på högintensiv träning med intervaller, 20 sekunder maximalt utövande och 10 sekunders vila, upprepat åtta gånger. Alltså åtta set per övning. Armhävningar, knäböj med fria vikter, rumplyft, militärpress, bicepscurl, maskinrodd och löpband var några av godbitarna. Jag har aldrig känt mig så trött och svag på ett träningspass men efter lite research läste jag att även elitidrottare tycker detta är tufft. Så okej. Inte så konstigt att jag ville ge upp kanske...

Precis när jag kom hem från gymmet ringde ett bud på dörren och hade famnen full med pizzaprodukter från något PR-bolag. Kändes väldigt lägligt... Vill ni veta mer om Tabata kan ni läsa här och här. Dessutom finns det appar till iPhonen som du kan ladda ner om du vill utmana (eller plåga) dig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar