tisdag 30 augusti 2011

Mandelolja för torrisar

Ett nybörjartips kanske men för en månad sedan började jag använda mandelolja som återfuktning efter duschen. Olja är det enda som på riktigt kan påverka elasticiteten i huden och förutom det fungerar som som en superbra återfuktning för torrisar som mig själv.
IMG_0379
Mandelolja finns att köpa på apotek, en flaska räcker ungefär fem veckor för mig om jag använder den tre gånger i veckan. Priset är lite saftigt för den lilla flaskan (50 kronor ungefär) men med tanke hur bra det är kan det ändå vara värt det. Eftersom jag ofta får torra fläckar i ansiktet använder jag också mandelolja istället för min vanliga ansiktskräm en gång i veckan och det gör under för lystern!

Ett tips jag fick från en kompis är att smörja in sig medan man fortfarande är lite blöt efter duschen, då glider oljan bättre och man kan därför använda mindre. Ta sedan lite mer på extra torra partier!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar