tisdag 16 augusti 2011

Hemligheten bakom brynen

Jag fick en fråga för ett par veckor sedan om hur jag fixar mina bryn. Jag har alltid haft väldigt ljusa ögonbryn och började forma dem för bara två år sedan. Och oj, vilken skillnad snygga bryn gör för hela ansiktet.
Bild 2011-08-16 kl. 13.38 #3
Samtidigt som jag började forma dem började jag också färga dem. Trots att jag alltid gått till bra hudtjejer har det här med färg inte funkat för mig. Första veckan är de för mörka, följande två veckor är de perfekta och fjärde veckan är de för ljusa. Alltså är jag bara nöjd med färgen halva månaden vilket är rätt värdelöst. Nu målar jag mina bryn varje dag med en ögonbrynspenna från MAC i färgen Fling, deras ljusaste penna och det funkar mycket bättre för mig.
IMG_3443
Jag plockar brynen var fjärde vecka på salong eftersom jag inte orkar underhålla dem själv. Några saker jag tycker ni ska tänka på om ni vill få snygga bryn:

- Försök inte härma någon annans bryn! Alla ögonbryn har sin egen form, att snygga till din naturliga form kommer vara så mycket finare än att försöka ändra dem till att se ut som en kändis ögonbryn.

- Go lighter. Använder du ögonbrynspenna har du förmodligen en som är för mörk. En ljusare nyans är alltid bättre då den går att bygga mörkare för de dagar eller kvällar då du vill ha mer färg.

- På tal om ögonbrynspenna, glöm inte att borsta genom brynen när du har målat dem. Små bruna streck är inte snyggt, vi vill att det ska se naturligt ut!

- Även om du inte vill gå och plocka brynen på salong varje månad som jag, rekommenderar jag att du går till ett proffs ett par gånger om året. De kan ta fram en bra form som du sedan kan underhålla själv.

- Investera i en bra pincett för plockning och underhåll. De absolut bästa kommer från Tweezerman, själva pincetten är supersmal och sylvass vilket gör plockningen smidig och enkel.

Happy plucking!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar