torsdag 25 augusti 2011

Superfrukost for champs

Jag har en ny frukostbesatthet. Det är lite så jag fungerar, jag har oftast tre-fyra maträtter som jag varierar tills jag tröttnar. Sedan hittar jag på nya loves i matväg. Just äter jag väldigt mycket följande till frukost.
IMG_0051
1 dl turkisk yoghurt vispas ihop med rent vaniljpulver så den blir fluffig och vaniljig helt utan socker eller tillsatser. Sedan toppar jag yoghurten med 100 g blåbär (den matbutik som ligger närmast mig har svenska, närodlade bär - yum!) och en nypa råa kakao nibs. Rå kakao har superbra antioxidanter och aminosyror och eftersom de inte har blivit upphettade finns allt det göttiga kvar. Till detta dricker jag kaffe. Såklart.

Senare i dag tänkte jag skriva ett längre inlägg om min hälsoresa, för er som vill läsa. Jag vet däremot inte riktigt vad som är mest intressant? Är det träning, kost eller mina egna tankar? Jag tänker att jag skriver det första inlägget så får ni kommentera sedan vad ni vill veta mer om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar