måndag 5 mars 2012

Årets första löprunda!

Gymbrud goes löpare! Nja, kanske inte men det fick bli en löprunda i dag då jag hellre ville vara omge mig med träd och grus än bodybuilders - för en gångs skull. Den första i år dessutom! Förra året sprang jag runt tio (underkänt!) gånger men i år hoppas jag att det blir lite oftare än så. Framförallt är jag sugen på att snickra ihop några intervallpass med styrkepauser. Och hoppas att min kompis som ska springa milen i sommar vill hänga på (hör du det, J?). Sist jag sprang var den 1 augusti (ooops!) och hade väntat mig en rejält jobbig runda. Här är jag före: Bild 2012-03-05 kl. 15.04 #3
Och ja. Det var jobbigt. Men jag lyckades faktiskt kapa min kilometertid med en hel minut sedan sist. Vilket är ju en jäkla massa! För första gången lyckades jag springa en halvmil på under 30 minuter. Så lite kondition har jag lyckats skaffa mig på gymmet (och benmuskler). Stort steg för mig!bild
Nästa mål: 5 kilometer under 25 minuter. Efter det under 20 minuter va? Go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar