torsdag 29 mars 2012

Raw food - dag 3

Syftet med den här raw food veckan är inte bara att ge mitt inre ett break från kött och mejerier utan också att få lite ny inspiration till hur man kan laga (eller i detta fall, icke-laga) nya rätter. I går åt jag något som jag misstänker kommer bli en stapelrätt i framtiden. Så jäkla gott och lätt att förbereda. Du kan förvara flera portioner i kylen för framtiden, i går åt jag detta till både lunch och middag. Eh...
En juice med mango, äpple och lime. Och så den där quinoasalladen...


4 portioner röd quinoa
2 avokado
2 stora tomater
romansallad, några blad
salladslök
3 msk pesto, fri från ost

Gör så här: Blötlägg quinoan natten före, den ska stå i kallt vatten mellan åtta och tolv timmar. Du kan även koka quinoan om du vill (då är det inte raw vad jag förstår). Skär avokado och tomater i bitar. Riv salladen. Hacka löken. Rör samman alla grönsaker och lök med quinoa. Rör ner pesto. Servera!

Mina tankar: Gårdagen gick som en bris! Det var säkert på grund av quinoasalladen som påminner mer om det jag brukar äta. Jag hoppas att allt protein blir en bra uppladdning för dagens träning.

Recept och inspiration kommer från bloggen Raw Clarity.

2 kommentarer:

  1. Hittade din blogg för typ tre dagar sedan och jag älskar den. Har du några bloggar som du följer eller rekomenderar?

    SvaraRadera
  2. Hur går det i bensparken?

    Tjejer är så jäkla bra i benspark!

    SvaraRadera