måndag 12 mars 2012

Tre frågor, tre svar

Hej! Jag har en fråga. Du verkar alltid träna hårt och vara duktig på att ta ut dig på varje pass. Hur lyckas du med det? Många gånger när jag är på gymmet blir det lite halvbra och det är svårt att verkligen pusha det sista. Hur håller du motivationen och låter bli att lata dig på gymmet? 
Svar: Det finns två saker som jag försöker tänka på. Nummer ett är tiden. Jag vill få ut så mycket som möjligt av ett träningspass. Ska jag lalla runt i 40 minuter kan jag lika gärna träna intensivt i 20 istället. Det är vad man gör som spelar roll. Sedan försöker jag mentalt ladda på väg till gymmet och när jag är där försöker jag vara närvarande och fokuserad. Är jag inte fokuserad blir det alltid lite halvdant. Vissa träningspass är bättre och vissa är sämre, det beror så mycket på dagsformen. Men sträva alltid efter att dagens pass ska bli det bästa!

På vissa bilder i din blogg ser du lite benig ut. Speciellt över bröstkorgen, försöker du gå ner mer i vikt? Det tycker jag inte att du ska göra! 
Svar: Jag är verkligen inte benig! Synliga nyckelben är inte onaturliga. Jag strävar inte efter att gå ner i vikt utan vill ersätta 2 procent fett med muskler - om man ska vara petig!

Jag undrar hur i hela helvetet du lyckades behålla dina bröst efter en viktnedgång. Mina bröst försvinner så fort jag går ner 5 kilo :(
Svar: Det är ju bara gener som styr det där. Jag har aldrig haft särskilt små bröst i proportion till min kropp. Klart att de är mindre nu, men inte proportionerligt om du vet vad jag menar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar