fredag 23 mars 2012

Lyxfredag

Varmt hela helgen, jag ska snart sticka ut och köpa en islatte. Sedan tänkte jag hänga på en bänk hela eftermiddagen. Men först en liten glassrapport. Förr var en av mina största laster glass. Herregud, jag var en riktig glassoman. Helst sådan där glass som är hög på både carbs och fett. Nu har jag inte ätit glass på... Jag minns inte ens sist! Kanske ett år? Förra sommaren åt jag inte en enda glass eftersom jag var mitt uppe i min sommarspurt. Men i går köpte jag en liten burk B&J i smaken Oh My! Apple Pie!
Jag älskar när saker säljs i portionsstorlekar för att då råkar man aldrig äta tre gånger så mycket som man borde. Dessutom bör finglass inte tinas och frysas igen så då är det ännu bättre med små burkar. Denna glass innehåller äpple och pajskal och smakar faktiskt precis som en äpplepaj. Jag hade nog gillat den mer förr, allt sådant här smakar så jäkla sött nu och det är sådär... Har ni provat? På tal om roliga saker, i morgon ska jag se Hunger Games. Yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar