fredag 23 mars 2012

Lågintensiv raw food vecka

Planering är så viktigt när man ska göra en livsstilsförändring. I början måste man lära sig träna och äta rätt för att prestera maximalt och lyckas med sina mål - det är inget man bara kan hur som helst. Så plugga på, skriv listor och scheman. Halva jobbet är gjort redan där!

Själv ska jag prova en vecka med enbart raw food nästa vecka. Med hjälp av bloggen Raw Clarity har jag i dag satt ihop en veckomatsedel. Tidsmässigt funkar denna raw-vecka utmärkt då jag ändå har tänkt satsa på lågintensiv träning nästa vecka. När man byter kost drastiskt kan man ju tillfälligt bli lite svagare och tröttare så några styrkerekord kommer jag inte försöka slå medan jag äter så här.

Nästa veckas träning ser ut såhär...

Måndag: Vila.
Tisdag: PT-timme. Fokus på fler repetitioner med lägre vikter.
Onsdag: Yoga eller lätt jogg, 5 kilometer.
Torsdag: PT-timme. Fokus på fler repetitioner med lägre vikter.
Fredag: Uteträning med egen kroppsvikt och intervaller. Hoppas på kompissällskap!
Lördag: Vila.
Söndag: Kortare gympass med min kille.

Jag ska också försöka komma ut på en halvtimmes snabb promenad varje morgon nästa vecka. Får se om jag lyckas vinna över min morgontrötthet. Hur ser era planer ut? Happy friday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar