tisdag 6 mars 2012

Snabb drickpaus...

Snabb paus här mellan två jobb... I dag är jag ute och intervjuar några av Sveriges bästa kockar, snackar mat och provsmakar godheter. Lyxigt much? Jag tror jag snart har träffat alla toppkockar i detta land alltså. Kul! Och gott. I dag har jag vilodag från träningen och fokuserar på att dricka mycket vatten. Vatten är viktigt hörrni och de flesta dricker nog för lite. Själv har jag alltid druckit mycket vatten, sinnesjuka mängder enligt min sambo. Men det känns också som om min kropp har anpassat sig till min vattenmängd och jag märker direkt om jag inte har druckit min dagliga dos. Huvudvärk, trötthet och illamående kan alla botas med vatten.Bild 2012-03-06 kl. 11.33 #4
Kolsyrat vatten går såklart också bra då och då. Har ni provat den här nya med hallon och persika? Den smakar som sådana där sura persikogodisar som jag älskade när jag var liten. Mmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar