fredag 23 mars 2012

En gammal favorit

Jag har alltid varit intresserad av smink och skönhetsprodukter, när jag var i tonåren och jobbade på McDonalds gick hela lönen åt till två saker. Min telefonräkning och smink (sedan fick min pojkvän bjuda mig på fika tills nästa lön... Oj?). Ska tilläggas att jag jobbade mycket och tjänade över 3000 kronor i månaden vilket är rätt mycket pengar att bara leka med för en 16-åring... Insåg jag senare när jag också skulle betala mat och hyra på typ CSN...

Min första märkesprodukt köpte jag när jag var 18 år och det var den klassiska maskaran från YSL i guldig förpackning. Den här maskaran har en speciell doft och nu när jag köpte den igen för någon månad sedan (jag kan har haft den ännu någon gång sedan dess, jag vet inte) så väckte den en massa minnen från tiden då jag precis hade flyttat hemifrån. Framförallt från hösten där jag och C drack cosmos hemma hos henne nästan varje fredag och pratade om våra framtida bröllop. Hehe. Det var fint.

Tillbaka till maskaran. Den är faktiskt jättebra. Borsten är en sådan där klumpig sak som ser ut att kunna åstadkomma ungefär noll. Men den ger mina fransar både längd och volym även om man får vara lita försiktig så att det inte blir för kladdigt. När man har levt med den här maskaran några dagar funkar den jättebra. Så bra att jag faktiskt inte har köpt en ny Diorshow Iconic (som är sedan länge en stapelvara) sedan den tog slut för några veckor sedan...

1 kommentar:

  1. Naw, nu blir jag också helt sentimental. Det var tider det!

    SvaraRadera