onsdag 28 mars 2012

Raw food - dag 2

Det blir ju väldigt mycket fokus på smoothies när man äter raw food, vilket jag tycker är underbart. Flera av dessa smoothierecept kommer jag fortsätta mixa ihop även efter denna korta kur. På morgonen blev det en smoothie på spenat, linfröolja, blåbär, selleri och lime.

Men bäst av allt var mellanmålet! Ni måste prova detta...

1 banan (skiva och frys)
3 dl mandelmjölk
vaniljpulver
kanel

Gör så här: Ni vet ju - mixa och dansa!

Mina tankar: I går var jag och tränade med min PT, det gick bra trots väldigt lite energi och inte ens en vecka efter min operation. Jag slog faktiskt rekord i 1500 meter rodd och klarade en tekniskt perfekt dip. Så helt kass är denna kost inte att träna på. Jag kände däremot inte riktigt att jag hade samma explosiva kraft som jag brukar. Fortfarande ganska trött och lättirriterad.

Recept och inspiration är hämtade från bloggen Raw Clarity (länk!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar