tisdag 27 mars 2012

Raw Food - dag 1

Dag 1 avklarad i går! Nu fyra kvar. Det är alltid jobbigast med en ny kost de första två dagarna och jag måste säga att jag kämpar lite. Det här åt jag i går...
Weeks first raw food dinner
Grön smoothie med banan och spenat, torkad frukt till mellanmål, rödkålssallad med russin och grape som lunch och en salsa på tomat och paprika toppad med mosad avokado och valnötter till middag.


Mina tankar: Det är inget fel på maten, den är god och känns fräsch. Jag är lite av en sucker för fräsch mat så där är jag såld. Jag kommer nog skippa torkad frukt i framtiden, jag gillar inte att det är så sött. Första dagen var jag ganska hungrig och trött. Helt normala omställningsbesvär alltså.

Recept och inspiration är hämtade från bloggen Raw Clarity (länk!).

3 kommentarer:

  1. det är ju iof väldigt lite kalorier i det också. okej visst, du kommer upp ite i kalorier med avokado, valnötter (som inte är många)och lite russin. men det ör ju ändå ganska lite

    SvaraRadera
  2. NATALI: Du har helt rätt, det är vääääldigt lite energi...

    SvaraRadera
  3. Finns det inget schema som man kan gå efter? :) och vilka råvaror som man får äta?

    SvaraRadera