tisdag 10 januari 2012

Avokadoröra på råg

Vad kul att några av er verkar gilla mitt första inlägg i serien Sex veckor till toppform! Jag var ärligt talat lite nervös för att lägga upp det, kost kan ju vara väldigt känsligt och jag vill inte framstå som helt präktig eller som att jag inte står ut med folk som äter godis. Ni fattar. På tal om något helt annat, här är dagens frukost!
IMG_1994
Mosa en halv avokado, kläm i lite citronjuice, rör om. Servera på två rågknäcke med lite peppar. Och kaffe! Om ni är som jag vill säga...

Jag kan dela med mig av två små fakta som jag läste i några tidningar också. Socker är tydligen lika beroendeframkallande som knark (för sockerberoende räcker det med att titta på bilder av sötsaker för att hjärnan ska utsöndra dopamin) och kaffe skyddar tydligen mot flera cancerformer. Se där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar