torsdag 12 januari 2012

Essie, Pure Pearlfection

Efter veckor (månader) med mörka naglar känner jag vårhoppet komma närmre. Så, en gammal favorit åkte fram, Funny Face från Essie. En stark, trygg rosa som varken är för mesig eller modig. Och så ett nytt topplack över, Pure Pearlfection som ger en stänk av glitter, väldigt diskret och förvånansvärt tillfredsställande. IMG_1996
Efter år av en total glitterallergi gillar jag den lilla touch som detta överlack ger. Glittret är silver och ger bara ett tunt lager av något extra. Jag gillar tanken på ett guldvariant ännu mer så den får nog flytta hem till mig nästa gång jag gör en beställning innehållandes något lite mer nödvändigt (som Urban Decays Naked 2, mycket nödvändig verkar det som). Guld över rosa är ju bara för bra, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar