fredag 20 januari 2012

Duttande för torr hy

Jag passar alltid på att ge min hud lite extra kärlek sådana här kvällar. Och det blir nästan alltid den här trion som får fixa jobbet. Först på med den återfuktande masken Skin hydrating masque (som en lätt gel, ännu skönare på sommaren) låt sitta typ tio minuter innan man hoppar in i duschen. Efteråt (på torrt ansikte) masserar jag in några droppar Skin hydrating booster (superåterfuktande!) innan det blir ansiktskräm (tjock lager!). Skin smoothing cream är perfekt på vintern, lite fet för mig på sommaren.
Det saknas egentligen bara en sak och det är Dermalogicas ansiktsmak Ultracalming Relief Masque. Jag fick typ 40 prover på den masken av min hudtjej en gång i tiden men nu är de slut och jag (och mitt ansikte) är ledsen. Kanske få ta och plocka upp den i morgon. Den gör hur som helst under för torrare och överkänslig hy som lätt kan bli lite flammig. That's me, med andra ord...

3 kommentarer:

  1. Om du inte har upptackt det redan, basta sidan att bestalla dermalogica ifran http://www.jerseybeautycompany.co.uk/
    Jattebra priser jamforelse med Sverige, fri frakt, samples och jattebra customer service :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Emmy: Alltså, jag har googlat runt nu - sidan verkar äkta och jag är dig EVIGT tacksam för detta tips! Att jag inte har hittat till denna innan?! Första beställningen är redan lagd...!

    SvaraRadera
  3. Den ar akta och fantastiskt bra! Jag har bestallt darifran i tva ars tid. Nu fortiden bor jag i Skottland och far mina leveranser pa 1-2 dagar, i Sverige tog det lite langre men aldrig mer an nagon vecka. De har aven en facebook sida dar de alltid ar snabba med att svara pa fragor och ge tips och rad!

    SvaraRadera