måndag 23 januari 2012

Veckans första (tränings)dag

Värsta just nu? Att vänta på ett samtal som MÅSTE tas innan man kan sticka till gymmet. Ja ja. Annars en mycket effektiv jobbdag med fokus på planering och några telefonare. Dessutom fixade jag förra årets bokslut och månadens bokföring i fredags så jag ligger i framkant, kan man säga! IMG_2144 IMG_2145
I dag tänkte jag träna triceps och springa intervaller i mitt nya linne från Nike. Jag fick en fråga för ett tag sedan om hur ofta jag tvättar håret med tanke på att jag tränar fem gånger i veckan. Nej, jag tvättar inte håret efter varje pass. Hur ofräscht det än kan kännas så GÅR det inte att tvätta håret så ofta om man vill att det ska vara någorlunda friskt. Så torrschampo är bästa hjälpen när det behövs. Jag har precis börjat använda Lush No Drought, ett bättre alternativ till Osis Dust it (billigare och drygare) som gör att håret luktar lite citrussyrligt.

Ett litet tillägg till inlägget nedan kommer här. De flesta av er undrar säkert varför jag inte bara går och testar ett yogapass på mitt gym. Mitt gym har nämligen inga pass (jag hänger på ett ställe med en massa fitnessfolk och bodybuilders) så jag måste teckna ett medlemsskap någon annanstans om jag vill yoga - därför kollar jag med er!

1 kommentar:

  1. Testa bikram! Fysiskt ansträngande -du kommer inte ångra dig! Detta, samtidigt som du "detoxar" kropp och själ (du svettas som en gris och 90 mins är lång tid att bara vara tyst och hinna tänka och fokusera) Jag fick superfin hy efter bara ett par gånger!Och bikram gav dessutom mina löparben en skjuts och jag kände mig allt annat än stel. De flesta bikram yoga ställen har bra och billiga prova på erbjudanden :)Jag körde på på Ducalme, vilket var jättemysigt!

    SvaraRadera