lördag 7 januari 2012

Inga ostbågar i kväll

Jag kör hemmakväll med skjorta för andra gången denna vecka (!!) och mina nördglasögon. Borde egentligen utnyttja denna kalla (brr, stannar helst inne) långhelg till vettigare saker. Bokföra, jobba undan, sortera, rensa... Ni vet. Men nä, istället blir det Winter's Bone och middag som min kille står och lagar ihop nu.
Bild 2012-01-07 kl. 20.14
Efter middagen drar min kille antagligen fram en påse med ostbågar och en läskburk. Själv har jag köpt på mig mörk choklad, nötter och Ramlösa Granatäpple. Eftersom jag har lärt mig den hårda vägen (min kille har haft läsk, chips, bröd, kakor och godis hemma ända sedan jag började träna och äta bra) har jag blivit immun mot det, känns det som. Det rör mig inte i ryggen. Rätt skönt och rätt otroligt ändå! Annars är ju socialt tvångsätande (äta bara för att alla andra äter) bland det svåraste att låta bli och vara okej med. Hur är det för er?

2 kommentarer:

  1. Hej Danielle! :) Jag måste säga till dig att jag ser upp till dig. Jag är en tjej på 17 år som har jättesvårt att gå ner i vikt men behöver det verkligen. Jag kan kolla på din blogg och tänka "Shit, Danielle är verkligen grym som kan välja denna maten över den". Eller som tränar fast hon egentligen vill göra annat. Jag känner att jag också kan lyckas med det när jag läser din blogg! Sen vill jag också säga att en dröm sen barnsben är att kunna flytta upp till Stockholm för jag älskar verkligen Stockholm. Så där ser jag också upp till dig. För kolla på dig, du bor i Stockholm, och har ett jobb där! Jag har tänkt på detta ett tag och känner verkligen att jag vill säga det nu. Jag har känt att allt det här låtit fånigt och grejer, men ja, nu säger jag det! :D Tack för din inspiration Danielle, tack tack tack! Många kramar från mig!

    SvaraRadera
  2. Melodie: Åh! Hej Melodie! Din kommentar gjorde min helg! Jag hoppas verkligen att du också känner att du kan klara och åstadkomma precis vad du vill. För det kan du! Kram

    SvaraRadera