torsdag 5 januari 2012

Varm choklad, fast rätt okej ändå

Hej där! I går kväll skulle jag dricka lite varm mjölk eftersom jag har haft lite problem att somna på kvällarna den här veckan. Visst ska varm mjölk hjälpa då? Anyways, jag dricker inte mjölk vanligtvis och min sambos mjölkpaket var lite fattig på innehåll så jag tänkte att mandelmjölk skulle funka lika bra. Så lekte jag lite med tanken att göra en hyfsat nyttig varm choklad - voila! Det blev jättegott men smakade väldigt sött, minska på mängden stevia om du är lite känslig.
Receptet gäller för en större kopp.

2 dl mandelmjölk, eller valfri sort
1 msk kakao
Stevia efter smak, jag använde en portionspåse (motsvarande två teskedar socker)

Gör så här: Låt mjölken koka upp i en kastrull under vispning. Vispa ner kakao och stevia. Servera varm.

2 kommentarer:

  1. Det går som en löpeld det där med sova dåligt denna vecka. Jag har sovit kasst varje natt och Sven har också haft ett par taskiga nätter. Något är lurt...

    SvaraRadera
  2. Sanna: Fy, vad segt det är! Det är jobbigt att vara ur fas med sömnen, bara ligga och vrida och vända sig - hoppas på att det vänder snabbt!

    SvaraRadera