onsdag 11 januari 2012

Dagens smoothie - nu med linfröolja

Jag är tillbaka i den gamla goda smoothierutinen. Det är underbart! Och så har jag en ny standardingrediens - linfröolja! Jag har insett att jag aldrig kommer bli en sådan som äter tillräckligt mycket fisk. Jag kan tycka fisk är gott, jag kan äta det. Men jag älskar det inte och det kommer sig inte naturligt att planera in det i min middagslista. 1 msk linfröolja motsvarar 4 kapslar animaliska Omega-3 tabletter. Det ger ingen smak alls. Ett gott tillskott - utan tabletter! IMG_2005
Receptet gäller för en person.

2 dl mandelmjölk
1 dl vatten
1 msk linfröolja
1 msk mandelsmör
5 frysta jordgubbar

Gör så här: Har ni glömt rutinen? Ner med allt i en mixer och SHAKE IT! Din bästa smoothiedans!

1 kommentar:

  1. Smask! :-) Men du, jag har läst/hört en del om att vegetabiliskt omega3 från linfröolja inte tas upp på samma sätt av kroppen som animaliskt. Vet du något om det? Nu älskar jag iofs lax, men det kan ju vara bra med alternativ. :-)

    SvaraRadera