söndag 8 januari 2012

Dagens kundvagn

Nu för tiden ser min kundvagn ut så här men så har det inte alltid varit! Första tiden efter jag flyttade hemifrån var det mer halvfabrikat än färskt och mitt första år i Stockholm gick i princip ut på att stå på Odengatan efter jobbet med min kille och välja vilken av de tre pastarestaurangerna vi skulle äta på för dagen. Italiensk mat i all ära, men kanske inte varje dag va? Någonstans i mitten när jag började laga mat på riktigt (när vi bodde i Jönköping och handlade på Ica Maxi varje söndag - minns ni gamla bloggläsare?) var det ändå eko, från grunden och kvalitetsråvaror som gällde. Men alltid en burk B&J eller två ramlade ner ändå...
En bra grej kan faktiskt vara att spana in sin kundvagn någon gång. Hur ser den ut på håll? Vad berättar den? Om skorna berättar mycket om en person, berättar kundvagnen ännu mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar