söndag 15 januari 2012

Min matvecka

Okej, här kommer den - min matvecka med varje liten matbit. Recept på många av rätterna kommer såklart dyka upp här också! Helgerna planerar jag i princip aldrig i förväg. Okej, nu kör vi va?

Måndag
Frukost: Halv burk kesella, hallon, blåbär och nötter.
Lunch: Avokado med tonfiskröra.
Middag: Tomatsoppa
Mellanmål: Äpple med jordnötssmör.

Tisdag 
Frukost: Smoothie på mandelmjölk, banan, jordgubbar och mandelsmör.
Lunch: Omelett med råkost.
Middag: Texmex-tofu.
Mellanmål: Proteinbar.

Onsdag 
Frukost: Nötmüsli med mandelmjök och ett kokt ägg.
Lunch: Tomatsoppa.
Middag: Citronkyckling med cashewnötter.
Mellanmål: Banan med mandelsmör.

Torsdag 
Frukost: Halv burk kesella, hallon, blåbär och nötter.
Lunch: Avokado med tonfiskröra.
Middag: Majssoppa med chili.
Mellanmål: Proteinbar.

Fredag 
Frukost: Jordgubbssmoothie med två kokta ägg.
Lunch: Majssoppa med chili.
Middag: Sallad med rostad aubergine och svamp.
Mellanmål: Proteinbar.

3 kommentarer:

  1. Hej! Även fast jag sällan kommenterar så vill jag att du ska veta att allt du gör är sååå uppskattat! Du inspirerar verkligen, och att du delar med dig så generöst är fint!
    Lycka till nu, jag kommer hänga på! /Amanda
    Ps. Kommer du att äta turkisk yoghurt, eller rekommenderar du någon annan yoghurt? Och är det ok att äta kikärtor, om man vill äta så som du kommer att göra?

    SvaraRadera
  2. eeehhh... jag bor i aten för tillfället, och här har vi inte kesella. kan jag använda något annat? och att hitta bär här är jättesvårt.

    har du något tips?

    SvaraRadera
  3. Spännande att se hur du äter, men det skulle också vara intressant att se mängden i måltiderna. Räcker det verkligen att hårdträna på?

    Tack för en bra blogg!
    /Carro

    SvaraRadera