onsdag 11 januari 2012

Sara Happ - yay or nay (och hur du gör en egen läppskrubb)?

Ni andra beautyjunkies därute vet precis vad jag snackar om när jag skriver orden Sara Happ. För er andra: Sara Happ är en amerikansk kvinna som bestämde sig för att göra det perfekta läppbalsamet. Och läppskrubbarna. Dessa produkter blev sedan hypade till skyarna! Lovorden var otroliga! Och nej, produkterna säljs inte i Sverige. Jag hade hittills inte heller lyckats hitta en webshop som skeppar till Europa (jo, en förresten. Frakten låg på typ 700 kronor. Nej tack).

En dag satt jag och klickade runt som vanligt, hamnade på beautybay.com som vanligt och där var INGENTING som vanligt eftersom det första som mötte mig på första sidan var orden Sara. Happ. Klick, klick, klick, klart. Så var en läppskrubb och den åh så kända Lip Slip på väg till mig. IMG_1986
Jag provade läppskrubben först, i smaken Black Velvet Cherry. Jag är inte superförtjust i körsbär men ville köpa det billigare setet och då var det som gällde. Jag brukar aldrig köpa läppskrubbar längre just eftersom det är så lätt att göra en egen, bättre. Naturlig och billig (läs längre ner så visar jag hur) dessutom. Köpta läppskrubbs torkar alltid, blir alltid gamla och smular mellan fingrarna. Sara Happs är klart bättre än de flesta. Den har en mer mjuk konsistens (lik min hemmagjorda) och luktar super. Bättre men fortfarande inte bättre än att göra en egen. En lyxig present kanske? Annars - don't waste your money.

Och så The Lip Slip. Tjena vad jag ville älska det här läppbalsamet. Hade jag gjort min research hade jag redan innan leverans insett att jag inte skulle älska den. Än mindre köpa den. Den innehåller nämligen mineraloljor, funkar inte på mina torrisläppar. Sitter som plastfolie på. Torkar ut dem. Hej då! Och jag ska komma ihåg att läsa ingredienslistor FÖRE köp i framtiden. IMG_1991
Gissa vad? Du har redan en läppskrubb i köket! Ta några teskedar socker, häll ner i en skål. Droppa i olivolja. Rör om. Fortsätt med olivolja tills du har fått en bra konsistens. Lägg i en burk med lock och förvara i kylen (håller en månad). Skrubba på för skönare plut. Inte lika snyggt förpackat kanske men nästan gratis!

3 kommentarer:

  1. I've never heard of this brand before, but I'd love to try it! x

    SvaraRadera
  2. Sara Happ finns på beyourbeauty.se :)till vettigare pris

    SvaraRadera
  3. http://beyourbeauty.shop.textalk.se/ansikte/lappar/
    du får en Sara Happ när du köper en Enormous Lash

    SvaraRadera