söndag 22 januari 2012

Första veckan - check!

Hej vänner! Nu är det sista dagen på första veckan. Hur går det hittills? Är det svårt, jobbigt, kul? Kom ihåg att de första veckorna med en ny livsstil är absolut jobbigast. Hunger, huvudvärk och sug efter sötsaker är helt normalt. Trötthet efter all träning är också vanligt. Men! Kroppen kommer igen, anpassar sig och älskar till slut ditt liv utan socker, tillsatser, matfrosseri och lathet. Heja!

Själv har jag precis varit och storhandlat inför kommande veckan. Nu har jag laddat upp med nötter, avokado och oliver igen. Tyvärr är jag inne i världens svacka gällande matinspirationen. Jag orkar inte tänka på smaker eller komponera recept så det blir enkla, goda saker till middag med minimalt krångel. Jag hamnar nästan alltid i en sådan här svacka en bit in på vintern, det är bara att acceptera.

En sista undran till ni yogafrälsta där ute. Jag funderar på att inkludera yoga i min träningsrutin och håller just nu på att klura ut var denna yoga ska tränas. Jag har ju alltid ambitionen att göra allt på riktigt och kikar därför på olika yogastudios i Stockholm. Samtidigt - medlemsskap på ett yogacenter kostar skjortan och jag vet ju inte ens om det är en träningsform som passar mig. Är de kommersiella gymmens yoga bra?Jag förstår ju att det säkert hänger lite på instruktören men känns det seriöst och vettigt? Jag skulle uppskatta att få höra era erfarenheter!

6 kommentarer:

  1. jättegod maträtt: skär aubergin till plattor och och stek i pannan. skär halloumi i småbitar och lägg tillsammans med färsk basilika på auberginen och rulla ihop och lägg i ugnsform. Ha på tomatsås och ost och ha i ugnen tills det ser fin ut.

    SvaraRadera
  2. Det finns en jättebra hemsida, yogatoday.com, som lägger ut ett gratis yogapass i veckan för gratismedlemmar. Kan vara bra att börja med för att se om du gillar det? Passen är oftast riktigt bra!

    SvaraRadera
  3. Hej danielle! Jag tränar body balance som är en form av yoga och pilates på sportlife och det tycker jag funkar jättebra! Gå på en klass på ditt gym och kolla hur det känns :). Gillar din blogg! Kram Emma

    SvaraRadera
  4. jag har halkat efter, så jag kör min första vecka nu, men jag är laddad! :D

    släng gärna upp vad du ska äta den här veckan sen om du har tid och lust :)

    SvaraRadera
  5. Jag går på yoga och älskar det! Och har världens bästa yoga lärare, hon är så himla härlig! Och nu på lördag är det öppet hus, mellan 10-14.

    http://www.lindalilja.com/

    SvaraRadera
  6. Har du provat Bikram yoga?? om inte så är det verkligen ett hot tips!! Du Calme på St: eriksplan kan jag varmt rekomendera;)

    SvaraRadera