onsdag 18 januari 2012

Svar på blandade frågor

Okej, jag rotade runt lite bland kommentarerna och hittade ett par frågor. Här får ni svar!

Räknas potatis som en rotfrukt? 
- Ja, potatis är en rotfrukt. Jag äter inte potatis, helt enkelt för att jag inte tycker att det är så gott i hälsosamma former. Smörig potatismos är ju liksom inte aktuellt just nu!

Spännande att se hur du äter, men det skulle också vara intressant att se mängden i måltiderna. Räcker det verkligen att hårdträna på?
- Hur mycket man äter är väldigt individuellt tror jag. Det bästa är att känna efter själv om man orkar med sin vardag och träning på den mängden mat man äter. Eftersom jag inte känner mig trött, orkar träna mina pass och ökar i styrka verkar maten räcka till för mig!

Jag bor i aten för tillfället, och här har vi inte kesella. kan jag använda något annat? och att hitta bär här är jättesvårt. har du något tips? 
- Grekisk yoghurt är väl toppen? Du kan ju alltid blanda i lite proteinpulver för att få upp proteinvärdet. Och så frukt i? Banan tycker jag ger en bra morgonkick!

Kommer du att äta turkisk yoghurt, eller rekommenderar du någon annan yoghurt? Och är det ok att äta kikärtor, om man vill äta så som du kommer att göra? 
- Jag äter inte turkisk yoghurt eftersom jag föredrar kesella. Men turkisk yoghurt är super om man vill äta det! Jag kommer inte äta kikärtor men vill man göra det lite här och där är det helt okej!

Vad skulle du äta för yoghurt till frukost? turkisk eller något smalare?
- Turkisk absolut! Mättar mycket bättre än smalare varianter. Kesella är annars mitt bästa alternativ, lite mindre fett men framförallt mer protein!

Jag skulle gärna hänga på men tiden till att gå på gym existerar knappt.. barn, jobb och c-uppsats. 
Hemma träning? Har du något tips? 
- Om du verkligen känner att du inte hinner med gymmet tycker jag du ska köpa hem en pilatesboll. Med en sådan kan man göra massor av tuffa övningar med hela kroppen. Enbent lårcurl med boll är till exempel verkligen döden! Googla övningar, det finns många bra videor på YouTube också. Vill du verkligen bygga muskler är dock gymmet ett måste (om du inte har fri tillgång till alla vikter som finns).

Jag är verkligen med i din utmaning! Vad har du för förslag till frukost? Är tyvärr allergisk mot ägg.
- Smoothie, fruktsallad, kesella, avokado. Proteinbar om du har bråttom. Nötter? Eller min low carb müsli?

2 kommentarer:

  1. Superbra! Du är grym :)

    SvaraRadera
  2. Hur många kalorier stoppar du i dig per dag under denna period? Och hur lång samt väger du nu?
    Tack för en grym blogg! Blir riktigt peppad ;)

    SvaraRadera