onsdag 11 januari 2012

Recept: Kycklingwok

Så, jag har verkligen fallit ner i någon slags wokfälla. Men det är okej. Det är trots allt rätt trevligt. I dag blev den lite kryddig och salt, ibland blir den mer krämig. Min kille adderade både kokosmjölk och nudlar när jag var klar med min portion - så kan man också göra.
Receptet gäller för fyra personer.

400 g kycklingfilé, strimlad
800 g grönsaker (jag körde haricoverts, sugar snaps och broccoli - all green)
1 gul lök
1 vitlök solo eller två klyftor
1 röd chili, liten
soja
kokosolja eller annat stekfett

Gör så här: Stek kycklingen i en panna. Hacka lök, vitlök och chili, lägg i pannan när kycklingen nästan är klar. Låt steka ihop och ställ åt sidan. Stek grönsakerna i en ny panna (hackade efter önskemål). Droppa i soja efter smak mot slutet av stekningen. Rör om. Häll i kycklingen och låt steka samman i några minuter. Servera!

1 kommentar:

  1. Wok är supernice! Ännu godare med en skvätt sesamolja eller fisksås i. :-)

    SvaraRadera