måndag 16 januari 2012

Resultatet av min Bod Pod-mätning

Okej, nu ska jag bli lite siffernördig och ni som tycker att detta är urtrist och totalt ointressant får helt enkelt titta bort. Jag hade egentligen inte tänkt redovisa resultaten från min Bod Pod-mätning förrän om sex veckor då vi (jag och ni) ska redovisa resultat. Men jag är så, så glad och chockad att jag inte kan hålla mig.

Okej. Det här är första gången jag har gjort en riktig mätning av min kroppssammansättning och jag har ett tag gått och funderat på hur mycket fett min kropp kan tänkas bestå av. Kroppssammansättningen säger ju mycket mer än vikten och därför bestämde jag mig för att punga ut mina slantar för att få veta. Förra veckan gick jag och klurade på vad resultatet skulle bli. Jag försökte göra en egen beräkning på hur mycket muskelmassa jag har, hur många kilon jag har gått ner och så vidare. Jag säger så här - be mig aldrig göra en beräkning på kroppsfett igen! Min kille gissade på att jag skulle ha runt 25 procent i kroppsfett. Jag hoppades på samma siffra men ställde in mig på att den antagligen skulle vara högre. Jag tänkte att målet på sikt var att komma ner till 22 procent ungefär. Fatta chocken när han som utförde mätningen ger mig mitt resultat på papper och det står 19,7 procent i kroppsfett?! Jag höll på att börja lipa för jag kunde aldrig tro att jag redan skulle vara nere på en sådan siffra!
Så nu vet jag inte vad målet är längre. Kanske 17 procent? Vågar man anse sig själv vara i alla fall lite vältränad nu?

4 kommentarer:

  1. det är ju skiiiiitbra! vad fan kan jag vara då, undrar man ju! haha! hur mycket betalade du för det? måste fan göra det när jag kommer hem till götet!

    SvaraRadera
  2. vad duktig du är! kommer man få veta sen alla dina mått före och efter de sex veckorna?

    får jag fråga vad du gjorde denna Bod Pod mätningen? skulle vara kul att göra själv!
    mvh Agnes

    SvaraRadera
  3. NATALI: Det kostade 450 kronor. Ganska dyrt men samtidigt - nu slipper jag vara nyfiken! Haha!

    Anonym: Ja, jag kommer redovisa mina resultat med hjälp av mått har jag tänkt! Jag gjorde mätningen på PNC i Bromma - googla så hittar du mer info!

    SvaraRadera
  4. Det är bara till att lyfta på hatten och säga grattis!

    Är så sugen på att hänga på & veckor, men lyckades precis dra på mig något trams i halsen! Förhoppningsvis kan jag vara redo att hänga på 5 veckor i alla fall.

    PEPP!

    SvaraRadera