fredag 13 januari 2012

I den där påsen...

Jo, den där påsen. Jag vet, jag vet. Jag tjatar alltid om hur lycklig jag blir av mina små paket. Men den här slog det mesta. Det finns nämligen ett märke som heter Make Up Forever. Det har märket älskas av alla, får alltid toppbetyg av de skönhetsgurus jag litar på allra mest på. Men det finns inte i Svergie, knappt i Europa. Det är verkligen hårdvaluta, ska ni veta. Amerikanska Sephora skeppar inte internationellt (why? WHY?) men efter mycket om och men insåg jag att franska Sephora faktiskt GÖR det. Skeppar till Sverige alltså. Hela sidan är på franska och jag kan inte ett ord franska men kämpade på där en halvtimme och lyckades faktiskt få hem de här efterlängtade produkterna. Puh! IMG_2008
Och här har vi då resultatet! En primer, en foundation, ett fixeringspuder och ett flytande rouge. Bild 2012-01-13 kl. 16.14
Jag har provat allt i dag och vill skriva ett helt lyriskt blogginlägg om det. Men jag ska vara lite seriös och prova det lite mer innan jag ger min dom. Viktiga saker måste undersökas: Hur länge håller det? Torkar den ut min hy? Hur är färgen? Är jag allergisk mot den? Ni vet, det vanliga. Och nej, jag har inte fått hulkenaxlar, det är bara mitt gröna reafynd (jacka från Whyred) som ger mig en mycket självsäker look. Pondusjacka, kan man säga. Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar