fredag 18 november 2011

Bra jobbat Daglivs!

Några av er har nämnt Daglivs som en bra affär för att hitta bra, hälsosamma produkter. Jag brukade faktiskt handla på Daglivs när jag bodde i Stockholm en sväng 2009. Då bodde jag vid Thorildsplan så det var den närmsta stora affären. I dag bor jag vid St Eriksplan så det är ju fortfarande rätt nära. Jag tog en promenad dit på lunchen i dag och jisses! Vilken fantastisk handlare de måste ha där! Det fanns allt och lite till, mjölk gjord på alla möjlig nötter, quinoa och hampa. Och mitt favoritmärke när det gäller tofu (och soja)! Jag fyllde kundkorgen rätt bra kan man säga... IMG_1467
De där små flapjack-bitarna är perfekta att bjuda på om du har kompisar som gillar att fika eller om du själv behöver ett snabbt mellanmål (60 kcal per bit). Helt naturliga, veganvänliga och fria från vete. Lite mycket socker för min smak kanske (även om det inte är vitt socker) men det finns ju helt klart värre saker man kan stoppa i sig...

2 kommentarer:

  1. Åh, spännande! den affären måste jag kolla upp, vilken gata ligger den på?

    SvaraRadera
  2. Christina: Vid Fridhemsplan, mitt emot Prisextra! Man kan komma till den från tunnelbanan!

    SvaraRadera