söndag 20 november 2011

Recept: Sötpotatis i ugn

I fredags ugnsstekte jag sötpotatis och resultatet blev kryddigt och gott. Sötpotatis är en fantastisk rotfrukt, smaker mer än vanlig potatis och innehåller dessutom mer fibrer och vitamin A än den vita varianten. Eat up!
IMG_1495
Receptet gäller för två personer.

4 små sötpotatisar
olivolja
salt
peppar
spiskummin
chilikrydda

Gör så här: Skala potatisen. Skär i stänger eller klyftor. Lägg potatisen i en bunke och blanda med lite olivolja och kryddor (se ovan) efter smak. Lägg i en ugnsform och stek i ugn på 225 grader i en halvtimme.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag brukar aldrig kommentera i de många bloggar jag läser. För någon månad sedan eller så hamnade jag på din blogg och jag måste säga att den redan blivit en stor favorit. Dock har jag lagt märke till att det är rätt få som kommenterar hos dig. Så jag blev nästan lite rädd att du skulle få för dig att sluta blogga...

    Fortsätt som du gör! Perfekt blandning på inläggen är det också.

    Tack.

    SvaraRadera