torsdag 3 november 2011

Nedräkning till min nya kost

Det känns nästan lite sjukt att skriva det här men om lite mer än en vecka kommer jag byta LCHF mot min nya kost, ett sätt att äta som känns så bra i hjärnan och själen. Eftersom jag har ätit LCHF i exakt 11 månader känns det väldigt spännande att börja äta på ett annat sätt. Amatörkocken i mig jublar av lycka! Jag har tidigare sagt att jag ska byta kost när jag har nått min målvikt. Jag är snart, snart där. Det är mindre än ett kilo kvar! Nästa helg ska jag iväg på en kort semester så jag har redan nu bestämt att jag byter kost då, även om jag skulle ha 200 gram kvar till min målvikt. Det är omständigt och jobbigt att äta en strikt no carbs-diet i andra länder och framförallt när man är på semester och vill lägga tid och energi på roligare saker. Det märkte jag när jag åkte till Marrakech i februari, det var helt omöjligt att äta LCHF. Den veckan tog jag uppehåll men nu kommer jag inte gå tillbaka till LCHF när jag kommer hem igen. Jag menar inte att jag ska vräka i mig chips och glass på semestern men en fin restaurang som serverar fantastiska desserter - det kommer jag inte tacka nej till längre.

Jag räknar dagarna tills jag ska byta. Eftersom jag de senaste fyra månaderna har tänkt, researchat och till slut komponerat en livslång kostplan som jag verkligen tror på har det varit ganska jobbigt att inte ha kunnat äta så som jag mest av allt vill.

Några av er är säkert nyfikna på vilka grundprinciper min nya kost bygger på och jag tänkte skriva om det i morgon. Det är en idé som är snäll mot kroppen, mot naturen och mot djuren samtidigt som man kan gå ner eller hålla vikten på den utan problem. Och uppnå grymma träningsresultat! Håll ut! Snart kommer ni få veta mer...

1 kommentar:

  1. Äntligen! Grattis till (nästan) nått mål!! Sjuukt impad

    SvaraRadera