torsdag 3 november 2011

Recept: Premiär för mandelsmöret

I helgen skulle jag köpa på mig mer nötsmör och både jordnötssmöret och hasselnötsvarianten var slut. Så det fick bli mandelsmör istället. Inte riktigt lika sinnessjukt gott men klart godkänt. Ni är många som frågar om kakao nibs och var man kan köpa dem. Jag tycker de finns överallt. På Ica, Hemköp, Konsum. Det finns massa olika varianter men burken från Renée Voltaire är väl mest kommersiell och hennes produkter ser jag i varenda affär. Sist köpte jag faktiskt hela kakaobönor och gjorde egna nibs. Faktiskt mycket godare, färskare på något sätt! IMG_1240
Receptet gäller en person.

1 dl yoghurt, valfri variant
1 dl mjölk, valfri variant
1 dl vatten
5 frysta jordgubbar
1 msk mandelsmör

Gör så här: Ni kan rutinen nu. Mixa, dansa, strö och kakao nibs och drick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar