söndag 6 november 2011

Kändis i köket tipsar

En av mina mer regelbundna uppdrag är att åka hem till olika kändisar och profiler. Så tittar jag på när de lagar mat. Självklart pratar vi också och så skriver jag om hela mötet och deras syn på, och kärlek för, mat. Detta är en av de roligaste uppdragen jag har, jag lär mig massor, får snoka runt bland fin köksinredning och diskutera kost och råvaror med väldigt inspirerande personer. I veckan var jag hemma hos en man (sorry, no names före tryck) som berättade hur han hade börjat äta ett slags green-tillskott med spirulina och vetegräs (bland annat) för ett par år sedan. Förr var han förkyld var fjärde vecka men två veckor efter att han hade börjat blanda det i sin morgonjuice försvann förkylningarna helt och hållet. Dessutom vittnade han om att han aldrig kände sig trött eller seg på eftermiddagarna längre.
IMG_1263
Vad jag gjorde? Traskade raka vägen hem och grävde fram min burk med Smoothie Mix från Renée Voltaire. Nu har jag inga problem med trötthet (skulle snarare behöva något lugnande...) men allt bra är ju... Bra? Hur är det med er? Har ni några erfarenheter av sådana här helt naturliga tillskott?

1 kommentar:

  1. Jag har køpt blåbær, vetegræs och spirulina på Blueberry, de ær goda att ha i Smoothies.

    SvaraRadera